3 клас



Daily life

My moning ( Мій ранок)

1. Learn the words  and word's combinetions . Вчимо слова і словосполучення

 in the morning  - вранці
 to get up - вставати 
to wake up - прокидатися
to make my bed - застеляти ліжко 
to wash my face- умиватися
to clean  my teeth- чистити зуби
to comb my hair / to brush my hair - розчісувати волосся
to have breakfast - снідати 
to go to school - йти до школи

2 Read ex.1 on page 102.  читаємо впр.1 ст 102

 На допомогу вам відео





3.Do ex.1  and 2 on page 49.  Виконуємо впр 1 і 2 ст.49 у робочому зошиті




😊😊😊

Time. What  time is it?
(Час. Котра година?)


1. Watch the  video.  Дивимося відео




 a quater -  четверть ( тобто 15 хвилин )

half  - половина ( тобто 30 хвилин)

Щоб запитати котра година говоримо:

What time is it?   або      What is the time?/ What's the time?

 Щоб  відповісти  котра година речення починаємо :   
                                  
             It is...

It is 5 o'clock.    It's 7 o'clock. 



2.Read ex. 1 on page 104   читаємо впр.1 ст.104


3.  Do ex.1 on page 50  in the  WB.    Виконуємо впр.1 ст.50 у робочому зошиті (РЗ)


😉😉😉


Day of my friend


1. Read ex. 1 on page 106.   Читаємо впр. 1 ст.106. 


І відео вам на допомогу.





2.  Do ex. 1   and 2   on page 51.    виконуємо вправи 1 і 2 ст.51 у РЗ(робочому зошиті)

😊😊😊

Past Simple Tense 
 (Минулий  неозначений час)







2. Watch  the presentation  and    do ex.  1, 3  on page 52   and   ex. 1, 2 on page 53.   Дивимося презентацію і виконуємо впр.1,3 на ст.52, впр.1, 2 ст.53

Виконуючи впр. № 3 на ст.52, зверніть увагу на позначки


x- хрестик це заперечне речення

✔️- галочка- розповідне речення









За цим  посиланням ви можете пограти у граматичні ігри.  Це дуууже цікаво!!



😃😃😃

Let’s revise!  Повторимо  вивчене!








Writing.     Розвиток навичок письма.
T.: Please, have a look at these sentences. Each sentence has a mistake. Your task is to read them and correct the mistakes. Let’s start.
 Погляньте на речення. Кожне з них містить помилку. Ваше завдання - виправити помилки! Уперед!  ( пишемо у тоненьких зошитах уже виправлені речення. Успіхів!)
1)             I usually wakes up at seven o’clock.
2)             We always make our teeth in the morning.
3)             Bill sometimes do his exercises.
4)             I don’t never go to school on Sundays.
5)             Does your classmates do their homework after classes?
6)             Bob and Tom watches TV in the evening.
7)             My mum often combs her face after breakfast.
8)             Ann have breakfast at eight o’clock.
9)             You dresses up and has breakfast.
10)    She go to bed at ten o’clock in the evening


😃😃😃


Next videos help you to understand  about regular and irregular verbs and do your tasks.
( наступні відео допоможуть вам розібратися з поняттями про правильні і неправильні дієслова в англійській мові)



це відоогляд матеріалу підручника 




Дівчинка Тіна розповість вам  як скласти розповідні речення з  правильними (regular)   дієсловами





Дівчинка Тіна розповість вам  як скласти розповідні речення з  неправильними (irregular)   дієсловами











2.Read ex.1 on page 114,  ex. 2,3 on page 115.  Читаємо вправи 1,2,3 на ст. 114-115

3. Do ex.1,3 on page 55  and 1,2 on page 156   in your Work Book(WB). Виконуємо вправи 1,3  на ст. 55(РЗ) та 1,2 на ст.56 (РЗ)

😅😅😅
Check yourself !



1.Do ex.1 on page 118.  Виконуємо впр.1 ст. 118

2. Do ex. 3 on page 118. виконуємо впр 3 ст.118

3. Make a short story about  working day of Robert.  Скласти розповідь про день хлопчика Роберта.



Пам'ятай , що коли ми говоримо про ІІІ особу в однині (he,she,it) до дієслова додається закінчення   -s, -es



Robert

In the morning
·        get up at 7.15
·        clean teeth7.30
·        go to school at 8.00

In the afternoon
·        read a book
·       have a rest
·       do the homework

In the evening
·       play computer games
·        go to bed


😊😊😊

Free Time


1.Watch the video. Дивимося відео.





2. Do ex.ex.1,2 on page 58 in the WB. Виконуємо впр.1,2  ст.58 у РЗ
😊😊😊

Future Simple Tense
Майбутній час


1. Watch the video.  Дивимося відео.



2.Make sentences and write down in your copybook.  Склади речення, запиши у зошит
I
My Mummy
My Dad
My Granny
My sister
My brother



will


go to the park
walk out a dog
read a book
play games
listen to music
cook dinner


2.Read ex.3 on page 122. Читаємо впр.3 ст.122(підручник)

3. Do ex.4 0n page 123. Виконай впр. 4 ст.123

4. Do ex.1,2 page 59(WB). Виконуємо впр.1,2 ст.59 (РЗ) 


😅😅😅

                                                                     


Listening Comprehension 😇





Listening comprehension

Task #1
I.  Listen the text. Separate the words in columns. Послухай текст, потім           розділи слова за вказаними колонками. Пишемо назву кімнати і перераховуємо ,які предмети там знаходяться за текстом, який ви прослухали

Наприклад      Bedroom :  sofa, lamp, flower,…

                   Living room                            Bedroom

Vase, sofa ,bookshelf, bed, bookcase, drawer, curtains, armchair, wardrobe


II. Write down only correct word among highlighted. Випиши тільки правильне слово з виділених( за прослуханим  текстом)

Наприклад   1.  Near
                      2. at

1. A picture is near/ above  the sofa.
2.There are curtains at/on the window
3.there is a carpet in the middle/ in the corner of the living room
4.There is an armchair and a chair/sofa in the living room
5. A vase is in /on the corner of the room
6.A drawer is between/ next  to the wardrobe.


III. Put True (T)  or False (F). Постав Т (правда), якщо у  реченні правдива інформація, і F(неправда), якщо у реченні хибна інформація. Речення не переписуємо.

Наприклад:   1.Т
                       2.Т
                        3.Т

1.There are living room and bedroom in my house.
2.The picture is in the living room.
3. The bookshelf is under the bed.
4. The vase is in the middle of the room.
5. The wardrobe is in the bedroom.

6.There are curtains  on the door.

😅😅😅


Speaking 



I. Make  the word combinations. Склади  словосполучення . Записати утворені словосполучення 

1.to get up                                    your teeth
2.to make                                      breakfast
3.to clean                                      in the morning
4.to wash                                      homework
5.to do                                          hands  and face
6.to have                                       the bed


II.Write  the  sentences with correct word. Запиши реченні з правильним словом ( вибрати одне виділене слово у реченні)

1. My favourite  season /holiday  is winter.
2. English children write letters / poems to Santa.
3. New Year / St. Valentine`s Day  is a romantic holiday.
4. Ukrainian children get songs / present from Father Frost.
5. Children decorate Christmas tree in December / January.
6. We celebrate Easter in summer/ spring

III.Complete the sentences using the words. Склади речення . Запиши слова на місці пропусків.( вибирати за змістом  самого речення)

 mirror ,  table,  rooms,  sofa, kitchen,  carpet
1. We have got a  big _______________________in the house
2. There is a big  ________  and  ______________in the living room.
3. There is a  ______________________________in the bathroom.
4. There is a nice  __________________________on the floor
5. There are  four __________________________ in our house.

IV.Make a short story how can you help  your parents about the house. Склади коротку розповідь як ти допомагаєш  батькам по господарству.

Пригадайте корисні фрази 😀

always -  завжди
usually -  зазвичай
often -  часто 
sometimes -  іноді 
never -  ніколи 







Почни свою історію так...

I live with my family in the  flat  /  house.  I like my mother and father and always help them. I have my household duties.
  
  I always ______________ and _______________________  . 

  I usually__________,________________,_______________ .

  Sometimes I can _____________,____________,__________.

   I often ________________ ,__________________,________________.

   But I never _____________________ and _______________________.



😉😉😉


Reading 

Not ready and scared

It’s Monday. I am at school. This is my classroom.  Іt’s 8 o’clock. I look at the posters on the wall. They are nice. Oh! Who is this, under the table?  Oooh!!! It’s my friend Sam.
-         Why are you under the table, Sam? And why are you so sad?
-         We have English today and I am not ready. I can’t read and write the new words. So I’m scared.
-         Don’t you do your homework every day?
-         I do. But on Sunday I visit my granny. She’s so happy! I eat pizza and drink a milkshake. My granny is a cook. There is a nice playground at her house.  I run, jump and ride my bike. Then I help my granny. When I come home I am very tired.

The teacher comes into the classroom. She can hear Sam. She says, “Sam, you can do your homework on Saturday and help your granny on Sunday. And today you have to stay after the lessons and do your homework at school.”




Vocabulary  :  sad -   сумний
                        scared -  наляканий
                        no ready -  не готовий
                        tired -  заморений
                        milkshake -  молочний коктейль
                        have to stay - повинен залишитися


1. Put    Yes or No. Постав Так чи Ні. Речення не переписувати 

 наприклад : 1. Yes
                        2. No

1.There are many pupils in classroom     _____
2. The time is   nine o’clock                    _____
3. One boy is under the table                   _____
4.He didn’t do his homework                  _____
5. Sam helps his Granny on Sunday        _____
6.  Sam   doesn’t do homework every day ____


 II.  Answer the questions . Дайте  відповіді на запитання. Питання не переписувати!


1  What time  is it ? _________
2.  What day of the week? ____
3.  Is a boy at school? ________
4.  Where is Sam?___________
5.  Where was Sam on Sunday?_____
6.  Who is Sam’s Granny?__________


 😊😊😊


Writing 


1.     Choose and complete:  Вставити слова на місці пропусків і записати речення :

cleaned, walked, helped, played

1. I  _________ my mum about the house.
2. Jane _________ the rooms.
3. Children _________ snowballs .
4. He ________ his  dog  yesterday.

2.     Fill in the sentences with: Вставити слова і записати речення

was / were

1. My holidays ________ fantastic.
2. She ________ in France last month.
3. His mum ________ at home yesterday.
4. We ________ at the circus last Saturday.

3. Fill the gaps : Поставити питальні слова на місці пропусків( відповідно до відповіді)

What     Where      Who

1.____________  is  this?   -    This is  Father Frost!
2._____________are these?  -  These are  Easter  eggs!
3.____________ are presents? – They are under the Christmas tree!
4.____________are paskas?  - Paskas   are in the Easter basket!


4. Fill the gaps of the words you need. Заповнити пропуски необхідними   словами.


I have got a nice room. There is a ________in my room.I can sleep on it. There is a ________ in my room. I do my homework at it. There is a ___________ on my table. I play games and listen to music on it. There is a big ________ in my room. There are some flowers on it. There is a ________ in my room. I keep the books there. There is a  _________ on the floor. It is so soft and fluffy! There is comfortable __________ in my room. I like to sit on it and  read my book. I have a lot of _______ in my room. I like to play with them and keep them into the toy box.


Комментариев нет:

Отправить комментарий